عن جابر أنّ رجلا من الأنصار أعطى أمّه حديقة من نخيل حياتها فماتت. فجاء إخوته فقالوا نحن فيه شرع سواء, قال فأبى. فاختصموا إلى النبى صم فقسمها بينهم ميراثا (رواه أحمد)
Dari Jabir bahwa ada seorang pria dari kaum anshor memberi kebun kurma kepada ibunya selama hidupnya lalu ibunya meninggal dunia. Kemudian saudara saudara lelakinya datang seraya berkata: kami dalam hal ini harus diperlakukan sama. Jabir berkata: lalu sipria anshor tadi menolak lalu mereka mengadu kepada Rosulullah saw. Kemudian beliau membaginya antara mereka sebagai barang warisan. (HR. Ahmad)
Penjelasan:
Zaman Nabi Muhammad saw iku ono wong gelut sakdulur, ono wong gegeran sakdulur. Ono wong padu sakdulur. Opo sebabe sakdulur wae kok gelut, Opo sebabe sakdulur wae kok gegeran , Opo sebabe sakdulur wae kok padu? Engge meniko sebab royok’an utowo rebutan donya warisan. Gara-gara oyok’an utowo rebutan harta peninggalan orang tuanya sehingga menjadi cekcok sesama saudaranya sendiri. Sebab sakdulur gak ono sing gelem ngalah akhire perkarane dadi urus-urusan nanggone pengadilan. Timbangane gak iso nylesekno masalah wis ayo dilaporno wae nang Rosulullah saw engko cek’e diputusi Rosulullah dewe. Rasulullah lapor: tiang sepah kulo sakmeniko sampun sedo. Piambak’e gadah tinggalan harta warisan berupa tanah yaitu sebidang tanah perkebunan kurma. Mestine harta peninggalan orang tua itu menjadi harta warisan anak-anaknya. Tapi ternyata harta peninggalan orang tua saya itu ingin dimiliki sendiri oleh sudara saya. Oleh sebab itu saya keberatan dan supaya Rasulullah menyelesaikan masalah ini seadil-adilnya. Kata saudaranya yang lain: Rasulullah saya juga lapor: sak derenge tiang sepah kulo meniko sedo piyambak’e niku mboten gadah nopo-nopo Rosul banjur kulo paringi kebun kurmo. Wis mbok kebun kurmo iki tak wehno sampean. Sampean rumat sak urip sak pati kebun kurmo iki wis dadi hak sampean. Banjur tiang sepah kulo sedo Rosul maka kebun kurma yang aku berikan semasa hidupnya itu menurutku bukan termasuk harta warisan Rasul itu tetap harta saya karena sejatinya asalnya pemberian dari saya jadi sekarang saya minta kembali setelah orang tuaku meninggal dan bukan untuk diwariskan saudara-saudaraku.
Dadi dulure sing siji ngotot ngarani iku ngono termasuk harta warisan tapi dulure sing siji ngotot ngarani iku ngono dudu termasuk harta warisan. Setelah permasalahan ini dibawa ke Rosulullah maka Rasulullah membenarkan yang satu dan menyalahkan yang lainya. Sing dibenerno Rosulullah yaiku sing ngarani harta yang ditinggal mati oleh orang tua itu termasuk harta warisan. Sebab iku lhe kuwe karo-karone duwe hak mewarisinya. Kata Rosul: Akhire Rosulullah membagi kebun kurma tersebut kepada mereka berdua sebagai barang warisan.
Kesimpulan: iki bukti nyata nek kapan ono wong tuwo mati ninggalno donyo mongko donyo sing ditinggalno mau bakal dadi rebutan anak-anak’e. Mulo isuwo dadi wong tuwo sing gak sekedar ninggalno donya brono tapi isuwo ninggalno warisan pendidikan agama terhadap anak-anaknya sehingga sepeninggalnya nanti akan mempunya anak yang sholeh sholihah yang bisa mendoakanya. Kiranya seperti itu yang dimaksud hadist yang saya baca tadi semoga bermanfaat. Sekian wassalam
Tidak ada komentar:
Posting Komentar