I made this widget at MyFlashFetish.com.

Jumat, 13 April 2012

Syahnya Nikah itu harus dengan wali

وعن عائشة أنّ النبي صم قال : لانكاح الاّ بولي وايّما إمرأة نكحت بغير اذن وليّها فنكاحها باطل باطل باطل فان لم يكن لها وليّ فالسلطان وليّ من لا وليّ له

Dari Aisyah sesungguhnya Nabi saw bersabda: Tidak syah nikah melainkan dengan adanya wali. Dan siapa saja perempuan yang nikah tanpa memperoleh izin dari walinya maka nikahnya batal batal batal. Kemudian jika perempuan itu tidak ada walinya maka penguasa (hakimlah) yang menjadi wali bagi perempuan yang tidak ada walinya itu.

Penjelasan:
Menikah itu harus dengan ijinya wali. Kalau tidak punya wali maka bisa diganti dengan wali hakim.Hadist meniko bakhas masalah nikahnya seorang perempuan. Nikahe wong wedok karo nekahe wong lanang iku seje. Sejene kepiye? Nikahe wong lanang iku gak butoh wali tapi nikahe wong wedok iku mbutohno wali. Dadi Wong wedok sing nikah syarate iku kudu diwaleni karo bapakne. Diwaleni bapakne maksute pernikahane anak wedok iku kudu oleh persetujuane wong tuwo khususe persetujuane bapak. Mulo kapan ono wong wedok kawin terus diwaleni bapakne ateges disetujoni bapakne berarti perkawinan sing koyok ngene iki perkawinan sing dikehendaki deneng agama islam. Dene engko kapan ono wong wedok kawin tapi gak diwaleni bapakne ateges bapakne ora setuju terus mekso sampek tumeko kawin lari maka nikahnya wanita itu batal alias tidak sah, menurut hukum fiqih.
Nek ngono berarti kapan ono wong wedok seneng karo wong lanang kudune terus terang kondo marong wong tuwo loro khususe wong tuwo bapak. Engko kapan bapakne setuju berarti pernikahanya bisa dilanjut. Tapi kapan bapak ne ora setuju yo urungno pernikahanya tidak bisa dilanjut. Nek ngono berarti persetujuan bapak iku menjadi kunci diteruskan atau dibatalkan pernikahanya. Sewalik’e lamon bapak arep ngawekno anak wedok mongko anak wedok mau kudu ditari disek. Kiro-kiro seneng opo ora.  Nek kapan seneng yo dilanjutkan pernikahanya tapi kapan ora seneng yo ojo diterusno aliyas harus dibatalkan pernikahanya. Sebab anak ora seneng mongko wong tuwo ora  oleh mekso.
Dadi nikah iku sing dikarepno deneng islam bapakne setuju anak’e yo setuju. Bapakne seneng anak’e yo seneng. Bapak ne rembuk anak’e yo rembuk. Nek kapan anak karo bapak wis podo-podo senenge maka barulah dilangsungkan prosesi akad pernikahan. Dadi intine malasah laki rabi iku kudu njalok persetujuane wong tuwo. Mulo aku tahu ditakoni karo ibuku. Muntaha bocah wedok sing pok jak moleh wingi iku sopo? Tak jawab. Mbok iku ngono calon mantu sampean. Trus iku wong endi? Tak jawab wong siroboyo. Kapan engko awakmu sido rabi mbarik wong siroboyo pok rabi-rabi dewe mbok’e gak setuju. Alasane opo mbok kok gak setuju. Nek kapan sido rabi mbarek wong siroboyo mbok’e gak bakal oleh gemblong tapi malah kelangan gemblong yo sido tiwas aku loro ngetokno koen. Ayuo koyok opo senenge koyok opo sebab wong tuwo gak setuju akhire tak batalno. Ateges aku abot wong tuwo katimbang wong suroboyo.
Terus kapan wong tuwo wis nyetujoni anak podo anak yo wis podo seneng maka  proses berikutnya adalah melangsungkan akad pernikahan. Melangsungkan akad pernikahan itu tidak boleh sepi-sepian. Akad pernikahan sing coro jowone mantu itu harus dilangsungkan dengan cara walimatul arus. Walimatul arus iku ngundang wong akeh. Sebab ngundang wong akeh yo ngemehi mangan yo ngemehi berkat. Terus sopo wae sing diundang? sanak-sanak’e kabeh diundang. Tonggo-tonggo kabeh diundang. Guru-gurune tokoh masyarakate diundangi kabeh kaperlu dijaluk’i do’a restu supoyo isowo dadi perkawinan sing barokah sebab oleh dongane wong akeh. Lamon wis iso nerapno sing koyok ngono maka itulah proses pernikahan yang cocok dengan ajaran islam. Dan alhamdulillah semua masyarakat islam desa ngimboh sudah melaksanakan budaya islam seperti itu. Kiranya seperti itu mudah2han kita bisa mengamalkanya. amin
 

Tidak ada komentar:

Posting Komentar