I made this widget at MyFlashFetish.com.

Jumat, 27 April 2012

Jangan membiarkan kemungkaran


قال  رسول الله صم مَنْ رَأَى مِنْكُمْ مُنْكَرًا فَلْيُغَيِّرْهُ بِيَدِهِ فَإِنْ لَمْ يَسْتَطِعْ فَبِلِسَانِهِ فَإِنْ لَمْ يَسْتَطِعْ فَبِقَلْبِهِ وَذَلِكَ أَضْعَفُ الإِيمَانِ : رواه مسلم
  • Rasulullh saw bersabda: Barangsiapa di antara kalian melihat suatu kemungkaran maka hendaklah ia mengubahnya dengan tangannya, jika tidak bisa maka dengan lisannya, jika tidak bisa juga maka dengan hatinya, itulah selemah-lemah iman. (HR. Muslim)
     
  • Penjelasan:
  • Hadist meniko menawi dipun fahami dari sisi hukum fiqih maka disini ada hukum. Ada hukum apa? Jawabanya engge meniko ada hukum wajib. Hukum wajib untuk apa? Jawabanya engge meniko hukum wajib untuk mencegah kemungkaran. Kemungkaran yang bagaimana yang hukumnya wajib dicegah. Jawabanya adalah segala kemungkaran dan kemaksiatan yang dilarang oleh Allah swt. Itu hukumnya wajib dicegah oleh seorang mukmin.
  • Saiki aku gawe contoh kemungkaran. Nok jerone deso ngimboh kene iki ono kemungkaran. Kemungkaran iku mau tak gambarno koyok dene tontonan orkes. Banjur ono kiyai  3 tak teliti pendapate tur pemikirane masalah tontonan orkes. Lamon orkes iku ditanggap dek jero kampung iku termasuk kemungkaran opo ora. Banjur kiyai sing nomor 1 tak takoni. Kiyai sing nomor 1 iki kiyaiku dewe engge meniko almarhum kiyai Haji Mustain kastam. Yai dospundi hukume tiang islam nonton orkes. Yai jawab: Muntaha kuwe oleh delok orkes syarate 2. Syarat 2 iku opo wae yai. Yai jawab. Nek kapan sing nyanyi wong lanang sing gelok yo kudu wong lanang. Nek kapan sing nyanyi wong wedok sing gelok yo kudu wong wedok ateges lanang wedok sing dudu muhrime ora oleh campur bawur dadi siji. Oh nek ngono berarti gelok penyanyi wedok sing bukak aurote iku dianggap mungkar.
  • Banjur pendapate kiyai sing nomor 2. Orkes gak masalah jalan terus tapi tetep doso. Polae opo kok doso? Sebab wong wedok joget megal megol didepan umum. Tapi senajan doso diitung secara matematika isek bati ganjaran. Lah kok ngono! Iyo sebab Dosoe iku oleh 30 tapi ganjarane iku oleh 70 dadi isek bati ganjaran 40. Nang kok iso bati ganjaran dipekno teko endi? Yo nek kapan nanggap orkes iku ojo melulu orkes tapi pok gandengi karo pengajian orkes iku minongko kanggo nekakno kumpule uwong. Engko nek kapan wis kumpul banjur wong mau diparingi pengajian. Dadi dosoe nyawang orkes iku 30 tapi batine ngrungokno pengajian iku 70.  Diantara kiyai yang punya faham seperti ini adalah pak yai Ghofur.
  • Jaman cilik’ane dewek tontonon orkes iku dilarang ditanggap ono ing jerone deso ngimboh. Opo sebape kok dilarang? Sebab menurut kiyai Ngimboh saat itu orkes iku dipandang sebagai kemungkaran sehingga perlu dicegah dan harus ditinggalkan. Terus dasar pemikiran apa yang digunakan? Jawabanya adalah hadist tersebut diatas. Nek kapan ono kemungkaran pok cegah kemungkaran mau dengan tiga kemampuan. Pertama.pok cegah dengan tangan ateges kapan duwe kekuasaan maka gunakan kekuasaan itu sebagai alat untuk mencegah kemungkaran. Nek ora duwe kekuasaan pok cegah dengan lisan ateges kek’ono nasehat sing apek. Nek kapan ora iso menyegah kemungkaran dengan cara memberi nasehat maka langka yang terakhir ialah dengan hati ateges bencilah pelaku kemungkaran itu dan upaya yang terakhir ini dianggap iman yang lemah. Kesimpulanya secara hukum fiqih kita diperintahkan memberantas segala bentuk kemungkaran yang dilarang oleh agama dengan segala daya dan kemampuan yang kita miliki.ialah dengan tangan jika mampu jika tidak dengan lisan. Tapi Jika dengan lisan tidak mampu maka cukup kita mencegah kemungkaran itu dengan membenci dalam hati saja. Sekian.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar