BAB AIR KOLAH YANG KECAMPURAN BARANG NAJIS
Materi kuliah subuh ke 131 oleh bapak Muntaha,S.Ag,S.Pd
عن أبي هريرة أنّ النبي صلعم قال: لا يبولنّ أحدكم في
الماء الدّائم الذي لا يجرى ثم يغتسل فيه أو يتوضّأ منه (رواه الجماعة)
Bersumber dari Abu
Huroiroh bahwa Nabi saw bersabda: janganlah salah seorang diantara kamu kencing
didalam air berhenti yang tidak mengalir,kemudian mandi didalamnya atau berwudhu
dari padanya. HR. Jamaah.
Penjelasan:
Hadist meniko kulo
dados’aken dasar kanggo bahas bab khukume banyu kolah lamun kecampuran barang
najis. Lamun ono banyu sak kolah terus kecampuran barang najis apakah airnya
itu tetap suci dan bisa digunakan untuk bersuci? Ataukah sebaliknya airnya itu
berubah menjadi najis sehingga tidak bisa digunakan untuk bersuci? Hal ini saya
pandang penting untuk dibahas dalam materi fiqih meniko sebab roto-roto ndewek
bersuci meniko menggunakan banyu kolah. Ateges naliko ndewek adus jinabat
meniko gunakno banyu kolah. Naliko ndewek wudhu meniko ugi gunakno banyu kolah.
Pramilo sakeng meniko ndewek kudu ngerti status banyu kolah kolowau suci ataukah
najis.
Banyu kolah meniko
sejeh karo banyu sumur soale banyu sumur meniko nyumber, banyu kolah meniko
sejeh karo banyu bengawan soale banyu bengawan meniko milih, banyu kolah meniko
ugi sejeh karo banyu segoro soale banyu segoro meniko jumlah banyak. Ateges
banyu kolah meniko boten nyumber, ateges banyu kolah meniko boten milih, ateges
banyu kolah meniko jumlahnya tidak banyak. Pramilo sakeng meniko menurut
pembahasan ilmu fiqih banyu kolah meniko tergolong banyu sing mandek. Banyu
kolah iku diarani banyu sing mandek sebab nyumber yo igak, milih yo igak,
jumlahnya banyak juga tidak. Pramilo sakeng meniko ndewek dipun kongkon sing
ati2 terhadap banyu ingkang mandek kolowau menawi kito ginak’aken kangge
bersuci.
Pesan yang bisa diambil
sakeng hadis kolowau engge meniko temen sampean ojo pisan2 nguyoi banyu mandek
sing biasae konggo adus utowo kanggo wudhu. Berarti banyu sing mandek ateges
banyu kolah lamun digunakno kanggo wudhu meniko mboten angsal kecampuran barang
sing najis. Banyu sak kolah sing biasae ndewek gunakno kanggo adus utowo kanggo
wudhu meniko kudu tetep suci dari asalnya banyu sumber mboten angsal kecampuran
barang najis. Pramilo sakeng meniko terang wilo2 bele Lamun ono banyu sak kolah
terus kecampuran barang najis maka airnya itu berubah menjadi najis sehingga
tidak bisa digunakan untuk bersuci. Mongko supoyone banyu sak kolah mau iso
dadi suci mane sampean kudu menguras seisi air kolah itu lalu kemudian diganti
dengan air yang baru. Dengan demikian airnya kembali suci dan bisa digunakan untuk
bersuci. Kiranya seperti itu yang dimaksud hadis yang saya baca semoga bisa
kita fahami untuk diamalkan bersama. Amin.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar