I made this widget at MyFlashFetish.com.

Sabtu, 29 Desember 2012

QODHO' PUASA ROMADHON BAGI WANITA HAID DAN NIFAS 


Bapak Muntaha, S.Ag, S.Pd
عن عائشة رضي الله عنها قالت: كَانَ يُصِيبُنَا ذَلِكَ فَنُؤْمَرُ بِقَضَاءِ الصَّوْمِ وَلاَ نُؤْمَرُ بِقَضَاءِ الصَّلاَةِ
Dari Aisyah ra ia  berkata: Kami dulu mengalami haidh. Kami diperintahkan untuk mengqodho puasa dan kami tidak diperintahkan untuk mengqodho’ sholat.
Penjelasan:
ingkang dipun maksud qodho’ puasa engge meniko membayar utang puasa utowo nyauri utang poso. Nek ngono berarti poso meniko saged  dipun utang. Jawabane pancen bener bele poso meniko saged dipun utang.  Trus kapan sampean nduwe utang poso kiro-kiro engko sampaen sauri karo opo. Menurut dunia fiqih utang poso iku ono sing iso disauri karo poso, ono ugo utang poso iku iso disauri karo beras. Lha Kiro-kiro sampean lamun nduwe utang poso milih sing disauri karo poso yoiku utang poso disauri poso utowo milih sing disauri karo beras ateges utang poso tapi nyaure karo beras. Bab perkoro nyauri utange poso meniko wonten aturane. Supoyo ndewek meniko saged semerap aturane nyaur poso yo ayo gelem ngaji kaperlu nambah pengetahuan dan menambah wawasan bab masalah agomo khususe urusan nyaur poso.
Nek kapan utang poso banjur disauri poso meniko dipun sebut qodho’. Tapi nek kapan utang poso banjur disauri karo beras meniko dipun sebut fidyah. Ingkang bade kulo bahas wonten ing kuliah subuh meniko kulo mboten bade bahas utang poso ingkang dipun sauri kalian beras ingkang dipun sebut kalian fidyah akan tetapi saya ingin berkonsentrasi dalam satu titik saja  engge meniko utang poso ingkang dipun sauri kalian poso ingkang dipun sebut dengan istilah  qodho’. Berarti  mengqodho puasa iku podo karo ngileni poso utowo nyauri poso yang dikerjakan diluar bulan romadhon jalaran pada waktu bulan romadhon dia tidak berpuasa karena ada udzur syar’i. Udzur syar’i meniko  udzur  yang diperbolehkan menurut agama islam. contone dibulan romadhon tau-tau ada wanita mengeluarkan darah haidh atau mengeluarkan darah nifas maka dalam situasi yang seperti ini orang wanita tersebut boleh tidak berpuasa selama ia masih haid dan masih nifas tapi dia harus mengganti puasanya diluar bulan romadhon. maka prilaku yang seperti inilah yang disebut dengan qodho’. Dados menurut kontek  hadist meniko wong wedok meniko dipun paringi keringanan untuk mengqodho’ puasa dalam dua situasi engge meniko situasi karena mengeluarkan darah haidh dan situasi  karena mengeluarkan darah nifas. Maka dari sini jelas bagi kita bahwa wanita yang haid dan wanita yang nifas secara otomatis dia tidak berkewajiban puasa pada bulan romadhon tapi dia harus nyauri puasanya diluar bulang romadhon. Kalau sudah demikian berarti dia utang poso disauri poso lho ngene iki sing diarani mengqodho’ puasa.
Dadi wong wedok sing nalikane duwe tamu haid lan nalikane duwe tamu nifas mongko tamu haid dan nifas kolowau saged menggugurkan dua kewajiban enggemeniko kewajiban poso gugur lan ugi kewajiban sholat juga gugur karenanya. Sing dimaksud gugur nok kene enggemeniko sing asale wajib iso dadi gak wajib. Cumak gugure poso kudu disauri tapi gugure sholat mboten wajib disauri. Ateges kapan duweh utang poso 5 dino yo kudu nyaur 5 dino. Tapi kapan ninggalno sholat 5 waktu jalaran haid mongko diskon 100 % ateges mboten usah nyauri sholat yang ia tinggalkan selama ia haid atau nifas. Berfikir seperti ini adalah diambilkan dari kontek hadis tersebut diatas. Enggemeniko nabi Muhammad saw memberi perintah kepada Aisyah. Seraya bersabda: Aisyah kapan sampean haid sampean gak usah poso lan gak usah sholat. Tapi mene posoe sampean sauri dene sholate gak usah disauri. Lha lek kapan ngene carane berarti gusti Allah iku ngutangno poso sing wajib disauri tapi gusti Allah ora ngutangno sholat mongko ora perlu nyauri sholat.
Sepertinya hadis ini ditujukan kepada wanita yang sedang haid dan nifas. Maka bagi wanita yang sedang haid dan nifas dibulan romadhon dapat hukum rokhsoh dapat despensasi atau dapat keringanan dari gusti Allah untuk tidak berpuasa dan juga tidak sholat. Itulah aturan agama yang wajib kita ketahui untuk difahami dan dimengerti yang selanjutnya bisa kita terapkan dalam kehidupan kita sehari-hari. Sekian trimakasih dan wassalam....

Tidak ada komentar:

Posting Komentar