BAB BINATANG YANG DARAHNYA TIDAK MENGALIR KALAU MATI TIDAK NAJIS
Materi kuliah subuh ke 143 oleh bpk Muntaha,S.Ag,S.Pd
عن أبي هريرة أنّ رسول الله صلعم قال: إذا وقع الذّباب
في شراب أحدكم فليغمسه كلّه ثمّ اليطرحه فإنّ في أحد جناحيه شفاء وفي الآخر داء
(رواه أحمد والبخاريّ)
Dari
Abi Huroiroh bahwa Rosulullah saw bersabda: apabila lalat hinggap dalam minuman
salah seorang diantara kamu maka celupkanlah seluruh tubuhnya kemudian
angkatlah lalat itu karena pada salah satu sayapnya mengandung obat dan yang
lainya mengandung penyakit. HR. Ahmad dan Bukhori
Penjelasan:
Laler
nek kapan mencok utowo nek kapan kecelup nek gone wedang dos pundi status
khukume menurut fiqih opotoh wedang kalowau najis nopo mboten. Lamun najis
berarti wedang kalowau mboten angsal dipun ombe. Tapi nek kapan mboten najis
berarti wedang kolowau angsal dipun ombe. Kulo lan sampean kabeh nikih gelek
ngewerohi wedang ingkang dipun cemplungi laler jalaran mboten dipun tutupi.
Lamun gak ono penjelasan songko agomo bab ingkang kados mekaten meniko
kiro-kiro ati ndewek utowo pikiran ndewek lebih cenderung ya dibuwak wae
wedange wes kenek laler gak mentolo ngombe. Ternyata pikiran ingkang kados
mekaten kolowau dipun tentang deneng agomo. Senajan wedang sampean niku dipun
encok’i laler ojo dibuwang. Nek kapan sampean buang iku podo karo buang rejeki.
Coro agomoe mubadzir buang wedang ingkang dipun encok’I laler. Terus sing bener
kepiye. Sing bener yo tetep diombe wedang kolowau tapi nganggo coro. Terus
carane dos pundi. Carane engge meniko laler ingkang kecelup wedang kolowau
kedah pean blesno kabeh utowo sampean clopno kabeh nganggo driji sampean. Sebab
laler ingkang kecelup wedang lare mesti miring. Yang satu posisi dibawah dan
yang satu posisi diatas. Lar yang posisi dibawah ateges lar yang nyelup wedang
itulah yang membawa penyakit. Sedangkan lar yang posisi diatas ateges lar yang
belum nyelup wedang itulah lar yang membawa obat. Pramilo sakeng meniko menawi
laler kolowau sampun dipun clopno kabeh berarti penyakitnya sudah hilang
jalaran sudah diobati dengan sayapnya yang lain. Sebagai seorang islam kita harus
yakin dengan masalah ini dan tidak boleh ragu-ragu mimun wedang yang
kecemplungan laler setelah laler tersebut dicelupkan seluruh tubuhnya lalu
dibuang.
Kesimpulanya:
1. wedang yang kecemplungan laler statusnya
tetap suci dan bisa diminum
2. wedang yang kecemplungan laler tidak
bole dibuang
3. laler tidak menyebabkan najisnya minuman
dengan syarat setelah dicelupkan seluruh tubuhnya lalu diangkat atau dibuang
4. yang paling baik wedang sebaiknya
ditutupi supaya tidak dicemplungi laler.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar