Bab wajib wudhu karena mengeluarkan sesuatu dari qubul dan dubur
Materi kuliah subuh ke 147 oleh bpk Muntaha,S.Ag,S.Pd
عن أبي هريرة قال: قال رسول الله صلعم
لا يقبل الله صلاة أحدكم إذا أحدث حتّى يتوضّأ فقال رجل من أهل حضرموت ما الحدث يا
أبا هريرة؟ قال فساء أو ضراط (متّفق عليه)
Dari Abu
huroiroh ia berkata: Rosulullah saw bersabda: Allah tidak akan menerima
sembahyang salah seorang diantara kamu apabila ia berhadas sehingga ia
berwudhu. Lalu ada seorang laki-laki dari hadirohmaut bertanya apakah hadas itu
wahai abu huroiroh? Ia menjawab: angin atau kentut. (HR.Ahmad,Bukhori dan
Muslim)
Penjelasan:Berbicara
masalah urusan sembahyang berarti sama dengan berbicara urusan yang paling
penting dalam beribadah. Sembahyang merupakan barometer atau tolak ukur
daripada ibadah lainya. Jika sembahyang kita diterima maka ibadah yang lain
juga diterima dan begitu sebaliknya jika sembahyang kita ditolak maka ibadah
kita yang lain juga ditolak. Pramilo sakeng meniko dewek kudu ngerti ilmune
sembahyang sebab sembahyang niku enten sing ditrimo lan enten sing ditolak.
Wonten ing hadis meniko gusti Allah terang-terangan nolak sembahyange wong sing
hadas. Banjur sampek ono sing takon hadas niku nopo sih kok sampek dadekno
gusti Allah ora gelem nrimo sembahyange dewek. Lejeng abu huroiroh jawab: hadas
niku opo wae sing metu songko dalan loro. Dalan ingkag pertama dipun wastani
qubul lan dalan ingkang kaping kaleh dipun wastani dubur. Qubul berarti
kemaluan yang tempatnya berada didepan lan dubur berarti lobang tempat
keluarnya kotoran yang tempatnya berada dibelakang dibawah bokong.
Barang
najis sing metu songko kemaluane wong wedok contone engge meniko mengeluarkan
air kencing atau mengeluarkan air lendir oh berarti wong wedok sing ngene iki
dalam keadaan hadas. Yo sembahyange wong sing ngene iki sing ditolak deneng
gusti Allah kecuali wudhu male. Barang najis sing metu songko kemaluan wong
lanang contone engge meniko mengeluarkan air kencing atau mengeluarkan air
madzi oh berarti wong lanang sing ngene iki dalam keadaan hadas. Mongko
sembahyange ora bakal ditrimo deneng gusti Allah kecuali wudhu male. Barang
najis sing metu songko dalan buri cek’e niku wong lanang cek’e niku wong wedok
contone berak atau ngentut berarti tiang kolowau gadah hadas pramilo sakeng
meniko mboten angsal sembahyang kejobo wudhu rumiyen. Nek ngono berarti nek kapan
dewek iki wes mari wudhu mongko dalan loro wau kedah dipun jogo kesuciane ojo
sampek nguyo lan ojo sampek ngentut lan ngising. Lamun kepekso nguyo lamun
kepekso ngentut lan lamun kepekso ngising berarti wudhu dewek niku batal. Lamun
wudhune batal bararti sholate yo melu batal . lah terus kepiye carane kanggo nyuceni
batale wudhu kolowau. Yo gampang wudhune mawon dipun baleni male banjur ngoten lagek
sembahyang. Kapan wes ngono gusti Allah lagek gelem nrimo sembahyange sampean.
Dados
kesimpulane sampean niku wajib mbaleni wudhu male menawi sampean niku sampun
wudhu dadak nguyo. sampean niku wajib mbaleni wudhu male menawi sampean niku
sampun wudhu dadak ngising. sampean niku wajib mbaleni wudhu male menawi
sampean niku sampun wudhu dadak ngentut. Dados nguyoh ngentut lan ngising niku
termasuk barang sing metu songko dalan loro sing iso nyebabno batale wudhu
dewek. Mongko carane nyuceni hadas kolowau engge meniko kalian mengulangi wudhu
male. Menawi sampean sampun wudhu berarti sampean niku sampun suci songko
hadas. Sebab sampean sampun suci berarti sembahyange sampean siap dipun mulai
dan karena suci itulah Allah swt akan menerima sembahyange sampean. Insya Allah
itu yang dimaksud hadis yang saya baca semoga bisa kita fahami untuk
dipraktekkan dalam ibadah kita sehari-hari. Amin yarobal alamin. Sekian trimakasih
wassalam.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar