BAB MEMBACA BISMILLAH UNTUK WUDHU
Materi kuliah subuh ke 144 oleh bpk Muntaha,S.Ag,S.Pd
عن أبي هريرة عن النبيّ صلعم قال: لا
صلاة لمن لا وضوءله ولا وضوء لمن لا يذكر اسم الله تعالى عليه ( رواه أحمد)
Dari Abu Huroiroh dari Nabi saw ia bersabda: tidak ada
sembahyang bagi orang yang tidak berwudhu dan
tidak ada wudhu bagi orang yang tidak menyebut bismillah. (HR.Ahmad)
Penjelasan:
Hadist meniko maringi pelajaran dumateng kito sedoyo engge
meniko kito dipun perintah berwudhu sakderengipun sembahyang. Lan ugi kito
dipun perintah membaca bismillah sakderengipun berwudhu. Ateges sembahyang
meniko kedah dipun awali kalian berwudhu lan berwudhu meniko ugi kedah dipun
awali kalian membaca bismillah. Dados berwudhu meniko sebagai syarat ditrimo
lan botene sembahyang sampean. Menawi sampean sembahyang ngangge berwudhu insya
Allah sembahyange sampean meniko bade dipun trami deneng gusti Allah. Sebalik’e
Menawi sampean sembahyang mboten ngangge berwudhu insya Allah sembahyange
sampean meniko bade dipun tolak deneng gusti Allah. Sebab berwudhu meniko dados
kuncine sembahyang mongko saben-saben tiang islam kedah mengertos totocorone
berwudhu. Lan sebab berwudhu meniko kedah dipun awali kalian membaca bismillah
moko saben-saben tiang islam meniko kedah saged maos lafadl basmallah yakni
membaca bismillahirrohmanirrohim.
Perintah berwudhu meniko mboten namung kangge sholat wajib
kemawon ananging sedoyo sholat termasuk sedoyo sholat-sholat sunat ugi kedah
dipun awali kalian berwudhu. Pramilo sakeng meniko menawi sampean badeh sholat
subuh berarti sampean kedah berwudhu kangge sholat subuh. menawi sampean badeh
sholat dhuhur berarti sampean kedah berwudhu kangge sholat dhuhur. menawi
sampean badeh sholat ashar berarti sampean kedah berwudhu kangge sholat ashar.
menawi sampean badeh sholat maghrib berarti sampean kedah berwudhu kangge sholat
maghrib. Lan menawi sampean badeh sholat isyak berarti sampean kedah berwudhu
kangge sholat isyak. Minimal sampean meniko sedino sewengi kedah berwudhu ping
gangsal mengikuti sholat wajib sampean. Wudhune sholat subuh saged sampean
damel kangge sholat dhuhur asalkan sampean dereng batal. Wudhune sholat dhuhur
saged sampean damel kangge sholat ashar asalkan sampean dereng batal. Wudhune
sholat ashar saged sampean damel kangge sholat maghrib asalkan sampean dereng
batal. Wudhune sholat maghrib saged sampean damel kangge sholat isyak asalkan
sampean dereng batal. Tapi menawi wudhune
sampean meniko sampun batal mongko khukume wajib kangge sampean berwudhu
untuk tiap-tiap sholat baik itu sholat wajib maupun sholat sunat. Kiranya
seperti itu yang dimaksud hadis yang saya baca semoga bisa kita fahami untuk
dipraktekkan dalam ibadah kita sehari-hari. Cukup sekian trimakasih.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar